Hjerte og utsikt



Jeg ser stadig nye motiv når jeg går mine daglige luftetur med hundene.
De fleste bildene blir straks slettet. Noen av dem blir liggende til modning på maskina, mens andre straks får et nytt liv.

Dette hjertet dukket opp i morges. Det var nesten for galt at det bare skulle slettes umiddelbart, eller ødelegges av vårsola som en gang kommer frem. Og hvis ikke vedkommendes kjærlighet har kjølnet innen da, går det jo an å tegne et nytt hjerte i sanda.



Det er forresten ikke alltid nødvendig å gå så langt for å finne
motiv. Noen ganger ligger de rett foran nesen min.
Her er utsikten fra arbeidsrommet mitt.

Men istedenfor å kikke ut vinduet, er det kanskje på tide å fortsette der jeg slapp. Skal bestille takkekort til en konfirmant, pakke ned et stort lerretsbilde, og skrive faktura.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Ville, vakre Finnmark