Bilder av fire flotte ungdommer - og en nusselig baby


I dag har jeg fotografert Ingrid. De bildene skal jeg skynde meg å legge ut på bloggen nå, ellers samler det seg bare opp med enda flere enn disse 12 :-)

Ingrid skal konfirmeres i slutten av mai, men har altså allerede posert villig foran kameraet. Hun var tålmodigheten sjøl der hun sto og hoppet for å holde varmen mens jeg satte opp lampene ute på et jorde. Tre - fire varmegrader er ikke akkurat drømmetemperaturen for en ung modell.

Et av disse bildene vil forresten være ett av seks som snart skal henges opp på veggen på ICA. Jeg er veldig glad for at Petra på butikken har latt meg få en hel vegg til disposisjon. Så hvis du er i nærheten kan du studere dette bildet nærmere:




Innimellom alle ungdommene som jeg har gleden av å fotografere for tiden, kommer det også en og annen baby . Dette er Minea. En sjarmerende liten dame på ni måneder.
Unger i denne alderen er så nusselige. De viser med hele seg når de er glade, og enda mer når det er noe de misliker. Og alle de ansiktsuttrykkene...

Både mammaen og pappaen var med i studio da Minea skulle fotograferes.
Da var det en selvfølge at hele den lille familen ble foreviget.

Er ikke Minea søt når hun smaker på blonderkjolen sin?



Konfirmantsesongen er i full gang. Noen av ungdommene vil fotografes før selve dagen, andre vil vente til tingene har roet seg ned.

Det er veldig mange jenter som konfirmerer seg i bunad, men det er relativt sjelden guttene gjør det.
Torbjørn stilte opp i trønderbunad. Og du verden så flott han var. En skikkelig staskar til vanlig også, men med bunad ble han virkelig løftet til de store høyder.

Selvsagt er det flott med konfirmantgutter i dress, men Torbjørn er faktisk bare den tredje bunadskledde gutten jeg har fotografert siden jeg startet som fotograf.



Til slutt kommer noen bider av flotte Vilde. Hun ble nesten litt eksotisk for meg siden hun faktisk kom helt fra Tromsø. Og for en finnmarking som meg, var det befriende stemning de to timene hun og Torbjørn var i studio. Det er noe eget med humoren til nordlendinger, og hos denne gjengen satt latteren ekstra løs.

Vilde ble fotografert i tromsøbunad. Jeg kjente den ikke igjen siden Vilde hadde gul istedenfor rød vest, men du verden så flott den passet til det røde håret. Sjøl var hun sannelig smilende og blid under hele fotoseansen. Det må ha skint mye midnattssol på den jenta!

Etter at fotograferingen var over, la mødrene til Torbjørn og Vilde en skrytemelding på fotosiden min på Facebook. Det satte jeg veldig stor pris på.

Meld deg på som fan du også. Det hender det slenger et eller annet tilbud for Facebooktilhengere.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Ville, vakre Finnmark