En misfornøyd kunde


Widescreen og normal visning

For et par uker siden fotograferte jeg et ektepar i 50-års alderen sammen med deres to voksne barn.
Bildene ble ønsket på cd sånn at paret kunne sende bilder pr mail til ungene. Og som vanlig kunne kunden hente bilder bare noen timer etter at fotoseansen var over.
Så langt - så godt.

Men etter et par dager ringte mannen:
- Vi er ikke fornøyde med bildene... Og lurer på om vi kan komme og ta nye?
- Selvsagt, men la meg få høre hva som er galt.
- Eh... Det er kona, hun synes vi har blitt så feite... - Det er synd for vi synes at vi ble heldige ellers.

Feite? Disse var absolutt ikke overvektige, så jeg tenkte så det knaket. Vi ser gjerne litt tykkere ut på bilder enn vi gjør i virkeligheten, men det skal ikke gi så stort utslag. Kunne det være at kona ønsket seg tilbake til fordums vekt, eller var det fremvisningen? Eller rett og slett det faktum at jeg hadde fotografert dem feil?
- Kan dere komme innom så vi får gått gjennom bildene sammen? spurte jeg.

Etter litt frem og tilbake, kom paret. De satte seg ved siden av meg, og da jeg stakk cd-en i pc-en, holdt kona hendene foran øynene.
Jeg kjente at svetten piplet. Dette her burde jeg ha en god forklaring på.
Da jeg klikket på det første bildet, kom det et kvekk fra mannen.
- Anita, du må se. Vi har blitt slanke igjen!!!
Og Anita tok hendene vekk fra fjeset, stirret og gliste.

Så viste det seg at paret hadde satt cd-en inn i dvd-spilleren, og sett bildene på widescreenskjerm. Heretter kommer de nok til å bruke pc-en isteden, og historien fikk heldigvis en lykkelig slutt.

Kanskje er du likevel en av dem som ikke blir 100 % fornøyd? Ta kontakt, det er slett ikke sikkert det er teknologien som spiller deg et puss :-)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Ville, vakre Finnmark