Kr 100.000,- skattefritt


Ikke den verste utsikten man kan ha om morgenen

Det har sin pris - det å være selvstendig næringsdrivende. Neida, jeg skal ikke trette deg ut med lange arbeidsdager, dårlige betingelser osv osv. Det er nemlig en ting som er mye viktigere enn penger, nemlig friheten.


En dame, som forøvrig har drevet butikk i mange, mange år - sa det på denne måten:
- Friheten du har som egen sjef, er verd 100.000 i seg sjøl, skattefritt. Legg det på toppen av inntekten din, og se hvor mye du tjener.


Dette tenkte jeg på i morges da jeg gikk og ruslet på den daglige lufteturen med hundene. Jeg gikk langs elva, kikka på naturen rundt meg - og følte meg som den heldigste personen i verden.

Jeg løftet opp mobilen med jevne mellomrom (man er da tilgjengelig), og fant ut at jeg bare skulle fotografere med den. Det gjelder å gjøre forskjell på jobb og fritid, vet du :-) Likevel føltes det som at jeg hadde tjent 100.000 kroner allerede, bare i dag.



Hundene setter pris på stressfri tur hver dag

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Ville, vakre Finnmark