Lekkert med bilde på lerret



Det hender ofte at jeg får spørsmål om hvordan lerretsbilder ser ut hvis man ikke skal ha ramme på. Derfor har jeg lagt ut noen eksempler. Dere som er tilhengere på Facebooksiden min -  har sett disse før, men for dere andre: Sånn ser de ut.

Bildene lages på lerret av god kvalitet, så tørkes de et par dager før de får et lag med lakk på toppen. Når lakken har tørket helt, spennes lerretet opp på blindramme. Siden en del av bildet blir med rundt kanten av ramma, er ikke en ekstra ramme nødvendig. Men det er ingenting i veien for at du kan ha på en hvis du vil.

Bildene herfra kommer ferdig montert og klar til å henges opp. Resultatet blir lekkert. Har du lyst/anledning til å komme innom i studio, får du se hvor godt motivet kommer frem. Dette bildet henger nemlig her.

Kommentarer

  1. Printer du på lerret selv? I tilfelle ja, hva slags printer bruker du da?


    Det der ser veldig bra ut.

    Vennlig hilsen May Tove

    SvarSlett
  2. Hei.
    Jeg prøver å sette bort mest mulig sånn at jeg får bedre tid til å fotografere :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Dag 347: Åpning av 5 x Utsi