Dag 105: Min første fotolærer har utstilling


Jeg har mye å takke Arne Ola Grimstad for. Hadde det ikke vært for han, hadde jeg aldri vært fotograf i dag. Han var nemlig min første fotolærer den gangen jeg gikk på Film, foto og journalistlinja på DSF (Den samiske Folkehøgskolen) i Karasjok.

Arne Ola er sunnmøring, og har flyttet tilbake for mange år siden. Likevel har alle årene i Finnmark satt sine spor. En del av de sporene kan nå folk få se utstilt på museet i Karasjok.

Jeg har fått en smugkikk da Arne Ola og Margot var på gjennomreise på vei nordover. Har du sjansen, bør du kjenne din besøkelsestid. Utstillinga åpner i dag, og bildene vil henge i en måned.

Min gamle fotolærer hadde blikk på det personlige i dem han fotograferte

Arne Olas egen favoritt




Kommentarer

  1. fina bilder, kolla min fotoblogg. kommentera gärna :)
    http://kollaheeer.blogg.se

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Dag 347: Åpning av 5 x Utsi