Dag 144: Hvorhen du går i li og fjell


Det er nesten ingenting som gir meg mer energi enn å rusle i marka. I den siste tiden har jeg nesten ikke vært der. Og på de stiene jeg pleide å gå i fjor sommer er det nå en tømmervei. Jeg skjønner at tømmerbilene må komme seg opp i marka, men synes selve skogen mister litt av sjarmen.

Det er hektisk på jobbfronten i hele mai, så da vet jeg av erfaring at det blir mindre turer i skog og mark.
På 17.mai jobbet jeg ikke. Så da toget var vel parkert foran samfunnshuset, tok jeg med meg mann og hunder og strøk til skogs. Regnet øste ned under mesteparten av turen, men man har da regnklær...
Intet stygt sagt om finsko, men gore-texsko er herlig å ha på seg, selv om det er 17.mai.
Og siden vi gikk i skogen på nasjonaldagen, måtte vi selvsagt synge "Hvor hen du går i li og fjell..."








Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Ville, vakre Finnmark