Dag 158: Man kan drepe for sine barn



Det er så fasinerende å se hvordan alle foreldre verner om sine små. Det har ingenting å si hvor liten mamma er. Er barna i fare kan man bli kjempestor og veldig farlig. Det er vel sant at det bor en tiger i alle mødre.
Rett utenfor studio hadde jeg et tjeldepar med kylling. Vanligvis pleier de å komme med tvillingpar, men i år har de bare denne ene. Han var så liten og grå at jeg hadde kommet til å tråkke på den hvis det ikke hadde vært for at foreldrene flakset som ørner rundt meg.

Stakkars liten, så hjelpesløs han hadde vært uten foreldrene. En kråke og en skjære satt i toppen av et tre, og kikket ned på den lille som stabbet avgårde med en marsjfart på ca en meter i timen. Foreldrene likte ikke at jeg stoppet opp for å fotografere. De gjorde seg så store og skumle at jeg fortet meg bort. Jeg vet nemlig nøyaktig hva jeg selv kunne ha funnet på hvis det var min unge som var i fare...

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Dag 347: Åpning av 5 x Utsi