Dag 172: Måsemat

Hvert år har jeg et måsepar som bygger reir på taket der jeg har studio.
Nå har måseungene kommet, det ble bare to i år.
For noen dager siden "falt" ungene ned fra taket, men havnet heldigvis bare på et tak litt lenger ned. Her gikk de og tripper rett utenfor studiovinduene mine i noen dager før de plutselig forsvant. Kanskje datt de på bakken?

Foreldrene passer godt på de små. Det er nesten rørende å se hvordan de gjemmer småttingene under vingene når det regner som verst. I fjor vår var det fryktelig dårlig vær, så da hendte det at jeg slengte ut litt av matpakken min så foreldrene slapp å dra så langt for å finne mat.

Jeg aner ikke om det er det samme paret som er her i år. Men det rare er at de kommer flaksende så snart jeg åpner et vindu. Hvis jeg ikke deler matpakka, står de og kakker på vinduet helt til jeg slenger ut en godbit.

Enten er måsene direkte dumme, eller så er de veldig spandable. Så snart de finner en matbit roper de ut av full hals, og plutselig kommer en hel flokk flyvende...

Jeg synes det kan bli nok måser, men jeg synes det er koselig å ha dem som naboer. Og så er de jo ganske fine.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Ville, vakre Finnmark