Dag 232: 25 års jubileum som hundeeier


I dag for 25 år siden ble min første hund født. Jeg var forelsket i rasen berner sennen, så lykken var stor da avlsrådet visste om et kull i nærheten. Av tre hanner fikk jeg førstevalget. Og dermed havnet Sjakk hos meg.
Sjakk hadde albuedysplasi, men det ble holdt i tømmene med flere turer hver dag. Tenk deg så flink jeg var å gå i marka på den tiden. Hver morgen, middag og kveld var vi ute, Sjakk og jeg.

Så traff jeg Simon.Og han hadde en harehund. Nå skulle to voksne hannhunder plutselig tvinges til å bli samboere... Det ble litt knuffing til å begynne med, men etterhvert ble det ikke bare aksept, men også vennskap. Hvis hunder kan bli gode venner da :-)

Etter Sjakk har det vært flere hunder i mitt liv. To av dem ligger forresten foran beinene mine og snorker. Og disse to får også lange turer hver dag, men det er det husfar som er flinkest til. Matmor har jo mer enn nok med å blogge :-)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Dag 347: Åpning av 5 x Utsi