Dag 265: På jakt


Jaktgressenke for tiden? Du er ikke alene. I disse tidene drar mannfolka til skogs, og vi kvinner råder hjemmet alene. Nå er det riktignok mange damer også som jakter, og jeg kan godt forstå dem.
Fjellet er nemlig på sitt aller vakreste nå. Men enda morsommere er den spenningen som råder, vil det bli fangst på oss denne gangen?


Nå må jeg forresten ile til og si at jeg ikke skyter sjøl. Men hadde desto større fangst i kameraet.


Vi er så heldige at vi har småviltterreng rett utenfor hyttedøra. Der er det bare vi og en familie til som har lov å jakte. Nå er det ikke veldig mange ryper å se så langt i år - i alle fall så ikke vi dem. Men det er godt å ha et sted der vi kan slippe hunden, så han kan få gjøre det han er laget for.


På mandag dro vi til fjells en tur. Etter dager med varme og sol, måtte det selvsagt være både regn og tåke denne dagen. Men når man har gode klær går det veldig greit.
Rart det der med klær forresten. Jeg har det jeg trenger til fjellturene, men finner ingenting når jeg skal pynte meg til fest. Heldigvis er jeg oftere i marka enn på byen.


Det ble ingen ryper på oss denne gangen. Men jeg fikk i alle fall noen knips underveis.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Dag 347: Åpning av 5 x Utsi