Dag 268: Ute en tur

Det er ikke sommer, men det er sol og søndag. Vi må være den nasjonen i verden som går mest på tur. Bare ta deg en tur ut for å se. Folk går og går og går. Og i dette fantastiske høstværet er det nesten en skam å være inne. 

I går var jeg også ute og gikk. I helgene har folk tid til å kose seg i høstsola, og alle har tid til å stoppe opp for å ta en prat. Jeg møtte naboene mine også. Selv om vi bor bare noen meter fra hverandre - ser jeg ikke dem så ofte. Men i går hadde de drukket kaffe hos foreldre/svigerforeldre, og tok en omvei hjem for å få mest mulig ut av godværsdagen. Så der sto vi og pratet mens hundene våre kikket skrått på hverandre.

Litt lenger borte så jeg disse to flotte damene komme gående. De hadde også funnet ut at de måtte ut i sola.
- Vi vet jo ikke om dette vil vare, sa den ene av da






Det er bare en ting som er så synd med høsten, og det er at den varer så kort tid.  Allerede nå har vi sett snikinnføring av vinteren. Enkelte trær har allerede mistet mesteparten av bladene. Men heldigvis står mange igjen med røde, gule og grønne blader.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Dag 347: Åpning av 5 x Utsi