Dag 271: Test av gammelt objektiv

De fleste av oss som har fotografert i noen år - har gammelt fotoutstyr liggende. Jeg har hatt et skap fullt. Nå har jeg ryddet. Jeg har gitt bort en del og kastet det som ikke kunne brukes. Blant alle de gamle objektivene fant jeg et 80-200 mm, 2.8. Jeg tørket vekk det verste støvet, monterte det på kameraet og var klar.
Var det noen av dem i familien som kunne tenke seg å være modell?
Nix, never not :-)
Men da jeg tok på meg joggeskoene kom hunden min løpende. Bare han fikk være med på tur, kunne han vel være modell også. 

Så bar det ut. Jeg fant ut at objektivet var greit nok. Men den var altfor treg på autofokusen når ting var i bevegelse. Så akkurat der har utviklingen gjort et kjempehopp. Men det er likevel morsomt å ta i bruk ting man har hatt et godt forhold til - en gang i tiden.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Dag 347: Åpning av 5 x Utsi