Dag 279: Lek med lys


Alle fotografer leker seg. Det ligger i yrkets natur, heldigvis. Og jeg fortsetter ryddinga av gammelt fotoutstyr. 
For mange år siden kjøpte jeg mine første studiolamper. Etterhvert ble de akterutseilte siden man bare kunne justere full eller halv styrke på lyset. Nå har de ligget i kofferten så lenge at jeg måtte bestemme meg for om jeg skulle beholde dem, gi dem bort, eller kaste dem.


Så en dag ble det hentet frem og rigget opp i stua. Mine to tenåringsgutter er veldig leie av å bli mast på hver gang jeg skal teste ett eller annet. Men denne gangen stilte de opp. Og når de endelig ville det, kunne jeg jo leke meg litt med å plassere de lampene litt utradisjonelt.
De funket helt greit (til sitt bruk), så de skal få bo her enn så lenge. Lampene altså. Guttene får bo her så lenge de vil :-)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Ville, vakre Finnmark