Dag 336: Ser jo ingenting...

Jeg har blitt så gammel at jeg må bruke briller.
Før jul i fjor var jeg hos optiker for å sjekke om jeg måtte ha pluss 1 her og pluss 2 der. Heldigvis så jeg like godt - eller dårlig på begge øynene.

Det betyr at jeg slipper å kjøpe de rådyre optikerbrillene, men kunne handle mine overalt der det selges briller. At jeg også kan kjøpe mange par var en ekstra gevinst.

Men så er det nå sånn at man finner noen man liker ekstra godt. Jeg kjøpte et par røde, et par svarte og et par lilla. Og det var dem i lilla jeg likte aller best.
Det som brukes slites. Og dem man kjøper på Europris og Nille tåler ingenting før de går i stykker.

Så nå sitter jeg her - uten briller.
Og siden jeg ikke ser så godt - finner jeg ikke de røde eller de svarte heller...

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Dag 347: Åpning av 5 x Utsi