Dag 346: Utstilling i Nordkappmuseet settes opp

Edil og Ingunn prøver å få oversikt


Jeg har vært så heldig at jeg har havnet i en meget kunstnerisk familie. Bestefar Ivar Utsi tok det ut i ord. Det samme gjør faren min, Salamon. Mamma, Agnes viser sin skaperkraft i å sy de mest  fantastiske tingene. Tante Ingunn er kunstner, søster Edil maler, bror Fred Ivar fotograferer, kusine Liv lager samisk brukskunst.
Og sannelig har jeg to tanteunger, Siw og Iselin som også kommer hakk i hæl.


På torsdag åpnet Ingunn, Edil, Fred Ivar, Liv og jeg fellesutstilling i Nordkappmuseet. Jeg kom til Honningsvåg den 6.12, og brukte omtrent all min tid på Magerøya på montering av utstillinga.


Her er noen små glimt fra forberedelsene. Bilder fra åpningen kommer i morgen.
Vi poserer til ære for avisa 
Intervju

Camilla er museets gode hjelper

Her er noen av Ingunns skulpturer og mine bilder

Ingunns sukkertøy

Det skal være litt kaos underveis

Fred Ivar og Edil får opp Livs trommer

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Ville, vakre Finnmark