Julepynten ble ferdig i år (også)



Det blir jul hvert år - uansett om vi er ferdige med de sju sortene, rundvasken, ordning av klær osv osv. Vi styrer ikke så mye her i huset, men litt ekstra blir det gjerne likevel. 
I fjor bestemte jeg meg for å lage en krans med småfugler på. Selve kransen kjøpte jeg, men fuglene skulle strikkes.
Jeg fant oppskrift på blåmeisen. Så får det bare våge seg at det ferdige produktet ble schvæææært. Nesten like stor som en skjære.
Litt mer utfordring ble det med dompapene. Jeg måtte studere bilder, og regne meg frem til hvor det skulle være fargebytte. Litt lange bein, og litt for nebbete, men de fikk bli som de ble. Og etter tre dompaphanner, syntes jeg at det måtte komme en hunn også - i likestillingens navn.

Så nå henger årets julepynt oppe. Synes ikke det ble så verst.





Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Ville, vakre Finnmark