Gratulerer Siri og Peter

I morgen har Siri og Peter Ainslie vært gift i én uke. 
Det er ikke veldig ofte jeg har brudepar her i januar. Men denne lørdagen kom to par, begge med vielse i Skaun kirke. Det andre paret får du se over helga.

Siri og Peter hadde sett for seg fotografering ute i et vinterlig landskap. Men selv om gradestokken viste et tosifret minustall, så var markene nesten uten snø. Derfor tok vi en sjefavgjørelse, og alle bildene ble tatt inne.
Og det tror jeg var like greit ettersom bruden selvsagt var kledd i staselig, men lite kuldevennlig brudekjole - og at brudgommen stilte i skjørt (les:kilt). Peter er nemlig skotsk, så han stilte i folkedrakten. Det gjorde forresten forlover, Odin også.

Du vet at skotske menn i kilt ikke har truse under? Jeg trodde det bare var en myte, men nå vet jeg at det stemmer. Derfor måtte jeg passe på at Peter ikke viste frem stasen under fotograferingen.

Det var et nydelig par som kom. Og jeg har hørt rykter om en vellykket fest etter at de dro. Mens de svingte seg inn i vinternatta ble bildene redigert - og sendt. Ingen grunn til at det skal ta så lang tid før man får se resultatet. Spesielt siden man ikke er så veldig glad i å bli fotografert.
- Enn at vi oppsøker en fotograf. Vi som vanligvis skygger banen når bilder skal tas, sa Siri.
Ingen grunn til det. Dere er så fine!
Gratulerer med nesten en ukes bryllupsdag!

Her er flere bilder av det nydelige paret.









Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Ville, vakre Finnmark