Tore på sporet igjen


Tore Strømøy trenger vel ingen nærmere presentasjon - kjendis som han er. Men for meg er han først og fremst Tore. En fyr jeg har jobbet sammen med, og en fyr jeg har fotografert ungene til. Nå er ungene hans store, og sist Tore kom på besøk, hadde han med seg Mia. Artig å se henne igjen etter ca 20 år.

Tore er akkurat så jovial i virkeligheten som han er på tv. Og jeg glemmer aldri den første jobben vi gjorde i lag. Den gangen hadde jeg en golf som det ofte kom merkelige lyder fra. Det banket og slo inni motorrommet, så vi stoppet på vår vei til reportasjetur til Støren. Jeg åpnet lokket, og tenkte dette måtte bli blåbær for en mann. Men da Tore begynte å peile oljen måtte jeg le.
- Det er i alle fall ikke oljen det er noe galt med, sa jeg.
- Ja ... Men det er det eneste jeg kan, sa herr Strømøy.
Så flirte vi godt, slo igjen lokket, satte oss inn i bilen, og skrudde opp volumet på radioen.
Problem solved.

Han kan kanskje ikke finne ut hvorfor det er ulyd i en bil, men han er en kløpper til å stryke skjorter. Kanskje hadde han trodd at han kom til å slippe siden han hadde med Mia og dessuten var hos en kvinnelig fotograf. Men Mia og jeg lot som ingenting. Skal gutta ha nystrøkne klær - får de stryke sjøl.

Tore er en hyggelig gjest om han kommer vi tv-skjermen også. Og han har knekket koden når det gjelder folkelig tv. På søndag er det bare å benke seg, for da starter en ny runde med Tore på sporet.
I den forbindelsen var Tore her for å få tatt nye bilder. De vil nok bli å se både her og der. 

Trivelig å ha han på besøk, alltid trivelig! Og når Mia likevel ble med, måtte jeg jo få ta noen bilder av henne også. Det siste bildet er ikke min idé, men Tores. Og bak kamera står en skuespiller in spe.









Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Ville, vakre Finnmark