Arild, barnebarn til min første fotolærer


For mange, mange år siden gikk jeg på fotolinja på DSF (Den samiske Folkehøyskolen). Lærer, Arne Ola Grimstad ble min første fotolærer, og er vel den jeg kan takke (eller skylde på) for at jeg endte opp som fotograf.

For et par år siden hilste jeg igjen på Arne Ola og kona Margot. De var på gjennomreise fra Sunnmøre til Finnmark der Arne Ola skulle ha utstilling. På Byneset traff jeg en av sønnene deres med familie. Den eldste av barnebarna - var Arild. Like flott og staselig som alle Grimstad-etterkommerne.

Arild ble konfirmert i vår, og kom til fotografering i den fine sunnmørsbunaden - arvet etter farfar. Og med et sånt festplagg, må man jo ut for å ta bilder. Men i likhet med ungdommer flest - hadde også Arild med seg mer enn ett antrekk. Nå var det ikke klærne som sto i fokus. Unggutten er nemlig musikkinteressert, og sånt må jo komme frem på bildene. Så her er han med bunad, med saksofon og med gitar.




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Dag 347: Åpning av 5 x Utsi