Vielse på Våttan


Vanligvis pleier jeg å pynte meg litt når jeg er i bryllup. Men da Kristin og Bård skulle gifte seg kunne jeg ta på t-skjorta, turbuksa, fleecegenseren og joggeskoene. For dette friuftsparet ville vies på toppen av Skauns høyeste fjell, Våttan.

Før vi begynte å gå opp til fjellet lurte prest Ralf Ruckert på om han måtte ta med prestekjolen opp. Det måtte han selvsagt, når det er bryllup må i alle fall én person ha med kjole ...


Samtalen mellom Kristin, Bård og presten ble tatt ved et rasteplass-bord. Vielsen ble gjort under en lettskyet himmel. Måltidet ble tatt sammen med barna, forlovere, prest og fotograf. Kringla som ble servert til kaffen ble skjært opp av brudeparet - akkurat som man skal.

Dette var et bryllup helt etter mitt hjerte. Det tror jeg værgudene var enige i. For det er en sjanse å ta når man skal gifte seg ute i september. Det kom et par regndråper da vi ennå sto på parkeringsplassen, men siden brudeparet ikke hadde en plan B, ble været topp.

Gratulerer til Kristin og Bård. Dere ga meg også en flott opplevelse.








Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Dag 347: Åpning av 5 x Utsi