Jeg vil bli som Nusse


Åttiåringer er ikke som de en gang var! Da mine bestemødre var gamle, gikk de med forklær, håret i en stram topp, og de eneste smykkene de bar var gifteringer. Åttiåringer i dag er som datidens sekstiåringer. 
Bare se på Nusse Johannessen, hun kler seg fargerikt og pent. Har smykker og et flott skjerf. Håret er grått, men det er fordi hun har sluttet å farge det.
- Ble så lei, sier hun. - Dessuten mistet jeg så mye hår.
Likevel ser hun ut som en sekstiåring. Når jeg blir stor, vil jeg bli som Nusse.

Det var en fryd å fotografere denne flotte dama. Siden bildene skulle tas i studio, måtte jeg ut på bygda for å låne pene blomster så det skulle se litt hjemmekoselig ut. Mine private egner seg ikke som modeller, og Nusse har for det meste plastblomster. Men når nøden er størst er blomsterbutikken nærmest.
Jeg fikk låne friske, fine planter hos Børsa Blomster AS. (Hjertelig takk til dem.) Akkurat da visste jeg ikke ennå at blomstene matchet Nusse, men alt kler som kjent den smukke.

Nusse heter egentlig Hilma, men det vet nesten ingen. Vi har forresten en hund vi kaller Nusse, men det er en helt annen historie.





Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Dag 347: Åpning av 5 x Utsi