Mobilkamera


Jeg har alltid kamera med meg - nesten uansett hvor jeg drar. En Nikon D2Xs/D3 med objektiv veier litt, men siden jeg har et hav med sekker og fotobagger - er det som regel ingen problem. Utfordringene melder seg først når jeg skal pynte meg med kjole og stæsj. Sjelden kanskje, men det skjer.


Hvorfor finnes det ikke pene fotobagger?


I det siste har jeg eksperimentert mer med kameraet på mobiltelefonen. Den er i alle fall med overalt.
Den får til og med ligge på nattbordet om natta. Lett tilgjengelig i alle situasjoner, og etter hvert har kvaliteten også blitt bedre.


Nå må ingen tro at disse bildene blir bedre enn de som er tatt med speilrefleks. Det blir som å sammenligne natt og dag. Men det er likevel interessant å prøve.

Jeg ville aldri ha funnet på å bruke mobilkameraet i jobbsammenheng. Da krever jeg kvalitet.

Men når man bare skal leke litt, eller dokumentere noe, så er mobilkameraet kjekt å ha.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Dag 347: Åpning av 5 x Utsi