En vakker jente og tre fine konfirmantgutter



Det er ikke måte på hvor mange fine mennesker jeg får øye på.

I de siste dagene har det vært flest gutter her, derfor må jeg veie opp inntrykket med å ha med et bilde av Margrete også.
Her i kommunen fotograferes heldigvis ikke skolebarn hvert år, sånn som i barnehagen. Elevene får bilder når de begynner på skolen, og så når de er ferdige med barneskolen. Margrete er som du sikkert har forstått - snart ferdig med 7. klasse. Både hun og jeg ble så fornøyd med bildene av henne. Derfor ligger det ett her sammen med bildene av de store gutta.


Lasse har vært hos meg før. Hele familien var her før jul for å bli fotografert. Og for noen år siden var det søstera som ble foreviget da hun var konfirmant. I år var det Lasses tur til å konfirmeres. Det skjer forøvrig til helga, så da kan jeg benytte sjansen til å gratulelere med dagen.
Lasse har nettopp fjernet tannreguleringen, og er derfor vant til å lukke munnen når han smiler. Men det lure glimtet i øynene lar seg ikke skjule.

Tarjei hadde kjørt langt for å komme hit. De bor på Vikåsen, nesten så langt nord i Trondheim kommune som man kan komme. Det er alltid koselig når ungdom fra andre kommuner finner veien til mitt lille studio.
Tarjei ble selvsagt fotografert i dress, men han er også en taekwondogutt. Derfor var drakten på sin plass i studio. Og selvsagt fikk han ikke lov til å stå rolig under fotoseansen. Her var det bare å gi jernet.
Trenger jeg å si at han var god og varm etterpå?

I dag har jeg forresten hatt enda en familie fra Vikåsen på besøk. De bildene redigeres i dette øyeblikk, men kommer ikke på bloggen før familen selv har sett bildene.

Siste mann ut er også fra en annen kommune. Riktignok bor ikke Mathias så langt unna. Han bor sammen med faren sin på en staslig gård på Fannrem. Mathias er også en aktiv ungdom. I tillegg til å spille fotball - er han også allerede en ihuga gitarist. Jeg tok noen bilder av han med den nye Gibson-gitaren, men kan jo ikke kjøre en serie bilder av konfirmanter - uten et eneste med dress. Og denne gutten bar sannelig dressen med stil.


Nå skal jeg redigere ferdig de andre bildene som snart skal brennes på cd, og sendes til kundene.

Det blir noen sene arbeidsdager for tiden, men hva gjør det når man har en jobb man elsker?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Ville, vakre Finnmark