St.Hans, men ingen feiring

Jeg kan se røyken fra det store St.Hansbålet i båthavna her i Børsa, men jeg skal ikke dit i år (heller). Siden jeg har hatt min tilmålte fritid, må det nå jobbes for fullt igjen.
I dag har endelig sola vist seg frem etter å ha vært bortreist i dagevis. Og når været er bra, kommer bestillingene. Det er akkurat som vi går i dvale på mange måter når det er surt og kaldt ute, men i dag har altså bestillingene strømmet inn.

Jeg må uansett ta meg tid til å legge noen bilder ut på nettet. Og starter like godt med bildene av konfirmanten, Belita.


Belita er halvt thailandsk, og har selvsagt på seg nasjonaldrakt fra mammas hjemland.

Det er ikke uvanlig at folk har med seg kjæledyr når de skal fotograferes. Jeg har hatt både hester, hunder, kaniner og til og med rotter med på bildene. Dette er Belitas gode kattevenn, Aurora.

Det er ikke lett å posere når kjolen er sååå trang, men Belita klarte det likevel.

Da mora til Belita bestilte fotografering, gjorde hun som mange andre gjør, hun bestilte familefotografering samtidig. Se den flotte buketten som kom.

Er det rart de er stolte? De som har en så flott datter som Belita.


Det skal være morsomt å gå til fotograf. Da sitter latteren desto løsere.



Her er en annen modell som heller ikke er redd for å smile.

Lise ble konfirmert i fjor. Men i motsetning til da, hadde hun nå sluttet å bry seg om tannreguleringen. Og alle er vel enige i at bildene blir finere når man ikke kniper munnen sammen. Flott jente, uansett!
Den dagen Lise kom i studio, var det liksom ikke måte på dårlig vær.
- Vi skal ut, sa jeg.
Og Lise gliste.
- Jeg tenkte på det på vei hit, sa hun. - At det kunne bli tøffe bilder hvis vi gikk ut.
Dermed bar det ut i regnet med oss. Jeg har ennå ikke investert i regnklær til kameraet. Og plastposen glemte jeg i forfjamselsen over at jeg endelig skulle få noen med ut i skitværet :-) Men jeg tok med paraply... Den var mer i veien enn til gagn, men bilder fikk jeg.
Det fine med regn, er at det er så godt å komme inn igjen. Og her poserte Lise akkurat som jeg ville ha henne. Jeg er veldig glad i naturlig lys, og på bildet under er det bare dagslyset som får råde.
Lise er forresten danser, så henne har jeg beordret tilbake når det har roet seg litt ned. Da skal jeg fotografere henne i aksjon. Her viser hun en liten del av dansen.
St.Hansaften får seile sin egen sjø. Nå skal jeg redigere barnebilder, og i morgen er det fire nye konfirmanter. Alle fra nabokommunene til Skaun. To fra Orkanger, en fra Melhus og en fra Trondheim. Gleder meg allerede!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Dag 347: Åpning av 5 x Utsi