Dag 21: En tur i byen

Trondheim torg
Når jeg har fotokurs hender det at jeg får høre følgende: "Ikke vanskelig for deg som har skikkelig fotoutstyr..." Så nå tok jeg med meg familiens lille Nikon D3100 med 18-55mm, et kamera som selv far kan bruke, og dro til byen (Trondheim). Det ble noen utfordringer med så liten zoom, men det var veldig artig å leke turist i en by jeg har kjent godt i over 30 år.
Siden jeg bor 3 mil unna, er jeg ikke i bykjernen hver dag lenger. Så hvis det var du som holdt på å kjøre meg ned i gangfeltet (jada, jeg vet at det var rød mann), så husk på begrepet "bønder i byen" :-)

Nidelven stille osv... Bryggene i Trondheim

Det er i byen alle duene befinner seg

Goodbye my love, goodbye

Shopping hører med i en storby. Her fra en hobbybutikk
 
Noen holdes bestandig utenfor


Nidarosdomen må man ha bilde av
 

 


Når man har sett ti sånne skilt, har man sett seg blind...


Man kan ikke gå mange metrene før man blir stoppet, enten pga verving, salg eller opplysning
  
Galleri er det flust av, enten man vil ha bilder eller brukskunst
Ingen bytur uten kafébesøk

Det finnes mange fine nisjebutikker i byen

 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Ville, vakre Finnmark