Dag 57: Idétørke?


Det hender at jeg får høre om kolleger med idétørke. At de ikke ser motiv noen steder. Alle bildene er liksom tatt før. Etter å ha jobbet med foto en mannsalder, har jeg ikke kommet dit ennå. Tvert i mot, jeg ser motiv overalt. Det å gå på butikken kan ta veldig lang tid fordi jeg stadig ser ting jeg bare må fotografere.
Her om dagen traff jeg en kollega med idétørke. Uansett hva jeg foreslo så hadde han gjort det før. Det var da jeg kom på en artig idé:
- Sett kamera på lang lukkertid, men istedenfor å holde kamera i ro - kan du bevege deg opp og ned eller fra side til side... På den måten får du jo litt trim også.
Han bare snøftet og ristet på hodet. Men han måtte innrømme at han aldri hadde tatt sånne bilder før.

Ikke den store fotokunsten selvsagt, men det handler om å sette i gang kreativiteten.



Og så dette glasset da... Det bare sto der i sola og poserte. Klart jeg måtte fotografere det...


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Ville, vakre Finnmark