Dag 133: Utstillingen i Nordkappmuseet nærmer seg


Man kan alltids nyte våren i langdrag, men plutselig er høsten her. Og jeg kjenner allerede at det stresser meg bittelitt. Fra 1.november og ut februar skal jeg være med på en kollektivutstilling i Nordkappmuseet.

Jeg er nemlig så priviligert at jeg kommer fra en familie med mange kunstnere. Tante Ingunn lever av å være bildende kunstner, søster Edil tegner, maler, fotograferer, og bruker alle mulige teknikker, bror Fred Ivar er fotograf, og søskenebarn Liv lager samisk brukskunst. Alle disse har Utsi som etternavn. Og så kommer jeg, outsideren :-) Ikke kaller jeg meg kunstner heller...

Men jeg skal likevel være med på fellesutstillingen, og nå begynner det å haste med å få nok bilder. Har man sagt A, og i tillegg fått økonomisk støtte fra Samerådet, er det vel bare å peise på :-)

Jeg tror ikke om det bildet øverst her skal være med. Men noen bilder skal man jo ha på bloggen også.
Under her er i alle fall logoen til Samerådet.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Ville, vakre Finnmark