Dag 322: Bryllupsdag 11.11.11



Den 11.11.11 var den store gifte-seg-dagen. Jeg hadde bryllupsfotografering den dagen også. Men det paret er så hemmelig gifte at de nesten ikke vet det selv ennå, så de bildene må vente. Anette og Espen fra Trondheim giftet seg også den 11, men de hadde feiringen den 12. Dermed ville de også ha fotograferingen den dagen.


Det er november. Og forrige helg var det nydelig solskinn over et frostet landskap.
- Jeg vil ikke ut, sa bruden.
Og ble møtt med protester både fra brudgom og de fire forloverne.
- OK, vi tar noen bilder inne, og like før dere drar til middagen - drar vi ut, sa jeg. Litt strengt og bombastisk! Noen ganger må man nemlig kjøre regien helt ut :-)


Så ble alle seks fotografert i studio. To av forloverne fikk tre av, men Anettes to måtte bli igjen. Veldig greit å ha noen som passer på at brudeparet ser bra ut. Etter å ha fotografert Anette og Espen inne, bar det ut med hele gjengen, og vi rakk et lite kvarter før brudefølget måtte tilbake til byen.


Der ute på jordet, slo brudeparet seg løs. Og jeg knipset for harde livet.
Og gjett hva som sto i mailen fra Anette etter at de hadde fått bildene (samme dag, selvfølgelig)
Her er setningen ordrett:
Takk for det og takk for utrolig fine bilder. Og takk for at du fikk oss ut i sola.


Og du, sjekk buketten til Anette. En sånn har jeg aldri sett før. Den er laget av brosjer! Så lurt! Men jeg håper hun ikke kastet buketten på eventuelle gifteklare venninner. Denne var tung, og sikkert ikke spesielt behagelig å få i hodet. Med mindre ikke gjestene hadde på seg hjelm da...









Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Dag 347: Åpning av 5 x Utsi