Oslojenter på besøk


Det fine med konfirmasjoner er at det kommer gjester fra hele landet. Jeg har ikke konfirmant i år, men jeg hadde likevel gleden av å ha overnattinsbesøk. Maria og Ànne-Marjà kom fra Oslo for å feire sistnevntes kusines konfirmasjon.


Så koselig å se disse jentene igjen.


Maria er litt min. Og jeg synes det er så koselig at hun kaller meg tante enda vi ikke er i slekt. 
Den gangen Maria ble født var jeg bare en kvisete tenåring. Min gode venninne, Kjerstin fikk denne søte jentungen, og jeg var så misunnelig - enda så ung jeg var.


Men jeg har alltid hatt en bit av henne likevel.

For noen år siden var Maria her med sin nyfødte datter. Nå er Ànne-Marjà 14 år. 
Så det er sannelig ikke hvert år jeg har gleden av disse to jentene. Men jeg føler meg kjempetakknemlig som får lov til å kjenne litt på at de er mine - begge to.







Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Ville, vakre Finnmark