Alle årstidene på en halvtime

Bildet er tatt ut gjennom stuevinduet rundt midnatt. Snøen har lagt seg, men var borte da vi sto opp.

Vi har vært på hytta i helga. Neida, ikke fordi været var så bra at det gjorde noe. De fleste hyttenaboene hadde faktisk holdt seg unna fjellet. Man drar liksom ikke dit når det bare er tre- fire varmegrader. Dessuten hang tåka som en tykk grøt over hustakene hjemme.
Men vi måtte oppover. Jeg har jobbet hver helg i den siste tiden, og sannelig er det masse helgejobbing fremover også. Dette var altså den eneste vi kunne benytte før langt ut på sommeren.

Vel fremme på hytta måtte vi fyre, og sengene fikk sine varmelakener. Det haglet, så begynte det å regne, og før vi la oss - kom snøen. Usj, ikke akkurat junitemperatur.
Men det ble varmt og godt inne i hytta. Og jeg kunne slenge meg ned i godstolen med god samvittighet. Min bedre halvdel tok med hunden og gikk til fjells. Selv hadde jeg godt selskap av Hamsuns August og Edevart.

På lørdag ble jeg også med en tur ut, og som du ser - været skiftet :-)

Nyutsprungne blader på trærne, men ennå er det masse snø i fjellet.

Sola dukket opp, men det varte ikke mange minuttene før den forsvant bak tykke skyer igjen.

Lett sommerkledd... Som seg hør og bør i juni

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Dag 347: Åpning av 5 x Utsi