Knipse-tanteungen






Ingen sak å være knipse-tante når man har en knipse-tanteunge. Jeg har hatt besøk fra Harstad. Ingrid hadde såååå lyst til å være med på et fotokurs. Men det er litt langt fra Troms til Trøndelag, så vi fant på noe som var mye lurere.
Hun kunne jo komme i høstferien, og så skulle vi kurse fra hun kom til hun dro.

Artig å ha fotointeresserte tanteunger. Ingrid er langt fra den eneste, men akkurat nå tror jeg hun er den ivrigste.
Det ble litt surr med de tekniske begrepene, men etter en stund kunne 12-åringen straks se om et bilde var tatt med stor eller liten blender. Lukker og ISO var det veldig enkelt å forstå.

Nå har Ingrid en mamma som også er veldig fotointeressert, så hun får selvsagt hjelp der også. Men det var ekstra stas for meg å ha jenta på besøk. Spesielt siden jeg ikke er bortskjemt med egne unger som velvillig blir med på en fotoseanse.

Her er flere bilder av Ingrid - i forskjellige settinger.
Jeg måtte jo benytte sjansen! Og da hun dro - satte jeg meg ned og malte et bilde av henne også.











Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Ville, vakre Finnmark