Jezz!


Noen ganger er jeg på fotooppdrag som slenger meg rett tilbake til tiden som pressefotograf. Den gangen jeg kunne være flue på veggen, og bare observere - og fryse sekundene. Den gangen verden ofte var i svart/hvitt - rent teknisk.

Siden jeg er utdannet pressefotograf, vil alltid en liten bit av meg tilhøre genren. Så da jeg fikk forespørsel om å fotografere musikkgruppa Jezz i Børsa, lot jeg blitsen ligge i studio. Dette ville jeg ha i tilgjengelig lys og i svart/hvitt! 

Jezz er genialt. En musikkgruppe der utviklingshemmede får en time med rytmer og sang. Leder Siv Fossum gikk rundt i ringen, og ga hvert enkelt medlem sin egen sang. En av medlemmene som ellers satt nedsunket i rullestolen, rettet seg opp da musikken nådde han.

For en utrolig privilegium å få lov til å være til stede. Og for noen fantastiske medlemmer. Ei av dem får et par bilder ekstra av seg. Den lille dama gikk rett inn i hjertet på meg.











Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Ville, vakre Finnmark