En puddel blir malt

Ferdig malt
De som har hengt her en stund vet at jeg liker bilder - både de fotograferte og de malte. Jeg er med i en tegne/malegruppe som utfordrer hverandre. Denne gangen skulle det males hunder. Det har jeg gjort mange ganger før, og denne gangen valgte jeg en rase jeg aldri har brynet meg på - pudler.

Jeg la ut en forspørsel på Facebook om å få tilsendt bilder, og de strømmet på.

Noen lurer på hvordan jeg maler digitalt. Enkelte mener det finnes apper der man bare kan trykke på en knapp - og vips. 
Ikke et vondt ord om apper, men de er ikke utfordrende nok, så her får du min måte å gjøre det på.


Originalen

Jeg laster inn originalen, lager et omriss av hovedmotivet, og begynner med bakgrunnen.

Blyantstrekene skal ikke være med på det endelige bildet. Det blir lagt i en egen layer, og sånn ser det ut uten.

Foreløpig ser det ikke ut som en puddel. Her males skyggene inn. Fargene hentes fra originalen, og gjøres lysere eller mørkere - alt ettersom.

Blyantstrekene er gode å ha når detaljene skal på plass.

Det jobbes med, og etterhvert ser man hva det skal bli.
Ting tar tid. Alle skygger og høylys må se naturlige ut. Men sånt kan jeg kose meg med i timevis.
Sånn ble det til slutt.


Har du lyst til å se andre bilder, klikk her http://foto-gk.no/maleri


Og send gjerne en mail (post@foto-gk.no) hvis du vil ha ditt eget maleri. 



Kommentarer

  1. Sååå superflott maleri av Lucy. Du har fått med alt og maleriet er bare så fint. Tusen, tusen takk :) Det flotteste maleriet jeg har sett <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk.
      Og snart henger det på din vegg ��

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Dag 347: Åpning av 5 x Utsi