Tiårs jubileum

Daniel Aas

I dag er det nøyaktig ti år siden jeg startet opp som fotograf (igjen) i Børsa. Men det er faktisk over 20 år siden jeg startet firmaet.
Fra 1992 til 1999 drev jeg også som portrettfotograf. I løpet av disse årene fikk jeg to barn, tok informatikk på NTNU, jobbet som pressefotgraf og skrev saker for magasiner.
I dag er det utrolig å tenke på at jeg fikk tid.

Fra 1999 til 2006 var jeg ansatt, men jeg savnet hele tiden den friheten det var å drive for meg selv.
Og siden jeg aldri har vært trygghetsnarkoman - sa jeg opp den faste jobben, og startet som selvstendig næringsdrivende igjen i 2006.
Internett hadde kommet for fullt, men det var ikke de samme reklamemulighetene da som nå. Jeg annonserte i kommunens månedlige infoskriv, og det var det. Likevel hadde jeg mer enn nok å gjøre.
Nå til dags er det så mange muligheter til å profilere seg at man nesten går i surr.

Det var nok av advarsler da jeg startet opp både i 1992 og i 1996. De fleste mente man ikke kunne leve av å fotografere andre … I dag feirer jeg ti herlige år. Selvsagt har det vært nedturer, men jeg ville ikke ha byttet med noen.

I de siste to-tre årene har jeg tatt opp malinga igjen. Så når det er rolige tider for studiofotografering, maler jeg både for egne vegger og for kunder. 
Men det er selvsagt fotograferinga som er viktigst for meg. Og siden jeg feirer runddag i dag, skal du få et kjempetilbud :-)
Ring meg på 90 77 60 34, eller send en mail til post@foto-gk.no

Her er noen av de bildene som ble tatt i løpet av de første to ukene jeg jobbet etter oppstart i 2006.

Andaas Kjøren

Boje, Stinius og Stefan Li

Mathias Grostad

Merete Morken

Samuel

Sæther

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Dag 347: Åpning av 5 x Utsi