Dag 70: Ikke bare rosa

Jeg er så heldig at jeg har mange unge venner på Facebook. Disse er gjerne fotografert i en eller annen setting, har gått på kurs hos meg, er venner med ungene mine osv osv. Noen av dem blogger med jevne mellomrom, og i den siste tiden har jeg fulgt litt med hva de er opptatte av.
Kanskje er disse utradisjonelle, men saken er at jeg sjelden finner en blogg som bare handler om klær og sminke. Tvert i mot er disse ungdommene både samfunnsengasjerte og utrolig dyktige. Litt rosa innimellom selvsagt, men de fleste skriver om så mye mer. Dessuten er de fleste godvenn både med kamera og tastatur.

Ei av dem, Marit skriver ikke bare én blogg, men hele seks stykker.
Så har vi Anne Berit som bare er 11 år, men som allerede er en kløpper bak kamera. Hanne er også et råskinn med kamera, hun er spesielt god på dyrefotografering. En annen Hanne skriver om venner og om sitt store idol Avril Lavigne, dessuten skriver hun på nynorsk. Maren og Emma er ivrige bloggere som skriver om hverdagen sin.

Så sitter jeg her og er bittelitt misunnelig fordi jeg ikke hadde den samme muligheten da jeg var ung. Samtidig er det bare å ta av seg hatten både for disse og for mange andre unge bloggere. Men hvor er gutta?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Ville, vakre Finnmark