Dag 282: Kjøttet i hus


Jeg har vært jaktenke i noen dager. Men nå har gemalen kommet tilbake etter første økta på elgjakta. Nå tviler jeg ikke på at det er koselig å sitte på en elgpost i det flotte høstværet vi har hatt. Men når dyret skal parteres og pakkes er det ikke like mye stas lenger.

Vi tok en rassia... Eller han tok en rassia. Partering er ikke min greie, ikke maling til kjøttdeig heller. 
Han sto der og slet med den manuelle kverna, tror den er en arv fra svigermor, men det skal han ha - han ga seg ikke. 

Jeg tok meg av pakkinga. Det blir man ikke så skitten på fingrene av :-) Så nå har vi steker, biffer og noen pakker kjøttdeig i fryseren.

Resten gikk til hunden - bokstavelig talt.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Ville, vakre Finnmark