Dag 360: Yndlingsjulepynt


Det er rart med det der med julepynt. Vi har vel alle spesielle ting som vi drar frem hvert år. Men de er bare der - uten at vi egentlig bryr oss så mye.
I år knuste jeg en av yndlingsnissene mine. Da jeg skulle pynte til jul - lå nissekona knust inni en hekla duk.
Hun var så søt og blid den kona. Først tenkte jeg å lime henne sammen, men så ombestemte jeg meg og lot henne havne i søpla.


Jeg ble litt lei meg, men så pakket jeg ut min absolutte yndlingspynt, julekrybba, og var glad for at både jesusbarnet, Josef, Maria, gjeteren, de tre vise menn, sauen, lammene, eselet og kua var like hele. Dette er pynt som MÅ frem uansett.


På julaften spurte jeg mann og barn hvilke julepynt de likte best:
- Den lure nissen må henge på lampa, sa mannen min.
- Landsbyen er det jeg forbinder mest med jula, sa eldstemann.
- Juletreet så yngstemann.


Her ser du det vi altså må ha fremme hver jul.







Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Ville, vakre Finnmark