Dag 125: Harrytur



Vi bor ca halvannen time fra svenskegrensa, og en gang i året tar vi oss en såkalt harrytur. Siden vi bestemmer oss i siste liten har vi ikke alltid særlig mål for turen. Vi skal bare kjøpe oss litt billig kjøtt. Og så må gemalen få sin kvote med snus.
Det er på Storlien vi handler. Der er det to matbutikker, og skal vi på polet må vi lenger inn i landet. Det gidder vi aldri.

Nå har vi fryseren full av bacon, oksefilet og kjøttbullor. Og så måtte jeg selvsagt fylle posen med smågodt. Det var jo såååå billig.
Å handle i Sverige er litt som å handle i utlandet generelt. Man finner matvarer man ikke aner hva de skal brukes til. Jeg tror jeg har noe krydder liggende fra i fjor. Men det jeg har kjøpt nå kommer helt sikkert til å brukes. Billig var det også.

Se på dette bildet. Ikke spør hva det er, men jeg kjøpte det også for sikkerhets skyld :-)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Ville, vakre Finnmark