Dag 256: Stemte du?


Stemte du i går? Det gjorde jeg også. Synes ikke bare at jeg har plikt, men liker at jeg har rett til å stemme. Dessuten liker jeg den atmotsfæren som er i stemmelokalene. Litt småspent og veldig, veldig hemmelig.
Vi går inn i de små avlukkene. Trekker for gardinene så ingen andre får se hvilke parti vi synes skal få bestemme i fylke og kommune. Akkurat der og da har du og jeg stor makt. Hittil har politikerne prøvd å fiske vår stemme, men denne gangen bestemmer vi.
Er det ikke herlig?

Da jeg var i valglokalene, sto Ola og Magnus fra niende klasse og solgte kaffe og kaker til inntekt for skoleturen. Det var lurt så mange mennesker som går frem og tilbake på en sånn dag. Kanskje jeg også burde ha rigget opp et lite studio i foajeen?

Nå har jeg i alle fall gjort det jeg kan når det gjelder det politiske. Og da har jeg kanskje rett til å si min mening hvis politikerne gjør noe jeg ikke liker.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Dag 347: Åpning av 5 x Utsi