Dag 331: Kjapt møte i byen

Jeg måtte til byen i går. Vanligvis pleier jeg å holde meg unna de altfor store folkemengdene i disse forjulstider, men noen ganger må man likevel ta turen inn til sentrum. Det var som vanlig mye folk ute siden det var lørdag. At det var første lørdag i advent - og at dette visstnok er den lørdagen julehandelen starter for alvor, gjorde det trangt om plassen.

Som vanlig når jeg er i byen, er det svisj hit, svisj dit, og så er jeg på vei hjem.
Men denne lørdagen kom lillesøster Anniken mannen hennes, Ståle til Trondheim. Anniken kom fra eksamen og feiring i Namsos der hun ble ferdig utdannet farmasøyt før helga. Nå skulle de bare rusle rundt i travle bygater for å få kjøpt bygaver til jentene, og så skal de hjem til Harstad i dag.

Vi rakk en tur på kinarestaurant før Anniken og Ståle skulle shoppe. Anniken har bodd hos meg den gangen jeg bodde i midtbyen, likevel måtte kartet opp for at de skulle finne dette og hint...Selv måtte jeg skynde meg hjem. Jeg skulle nemlig på avslutning til fotballaget om kvelden. Kommer noen glimt derfra i morgen.

I dag (14.00 - 16.00) er det forresten den siste søndagen da Rachel Vorrens bilder henger i galleriet. Så kjenn din besøkelsestid. Kaffe og pepperkaker å få :-)


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Selveste Orkdalsdrakten

Stine fra Haltdalen

Dag 347: Åpning av 5 x Utsi